Saturday, May 8, 2010

Training with Ms Jam from Stoke Hill Management Master


Bertempat di Institut KWSP, training ini dijalankan dengan lancarnya from 7-8th May 2010. Dikelolakan alone by Pn Jamaliah Mohammed a.k.a Ms Jam, well..what can i say..ehem..i think not bad jugaklah sbb with her session, she wants her participants to do public speaking sesorang di depan..ada yang kelakar..ada yg sedih(sampai nangis2 jugaklah...)...tak perlu cerita formal or book type..just kisah kita esp how to find our strength in ourself. Walaupun, sometimes agak kelakar bila die terpelat2 ckp bhs melayu..(since dia bnyk habiskan masa di oversea)..Rupa-rupanya die sedara kepada penyanyi Yassin 'Mimpi Laila' tu..padanlah kulit die putih gler..ala2 omputih gitu.

Disertai oleh ePians[FF, Warda, K.Ita, Kelly,Jemah,Abg Zali, Abg Azmi, K.Bib, Sahura,Linda n Zaidi], CRMians[Kak Noi, K.Ida, Ecah n Pip] and CMCians[Zaitun, Jam,K.Siti n Nana] masing2 bersemangat untuk memberikan pendapat..cerita mereka...dll.

Antara sesi-sesi yang aku suka:-

1. Sesi 'Visi Saya ialah..' - Time ni, Ms Jam mahu semua org fikir and present apa visi kita yang boleh dicapai dalam masa 3-6 bulan ini. Boleh jadi hal peribadi mahupun kerja..peserta2 perlu illustrasikan visi masing2 pada kertas mahjong utk dibentangkan. Tp bukan cerita apa yg kita wat atas kertas mahjong tu, tapi lakonkan apa scene yg sepatutnya happen during the day we achieved our vision tu.



<-- Visi Kak Noi: Ingin menjadi 'ustazah' by Oct 2010...



<-- Abg Nakhoda pulak ingin menguruskan badan la plak!

Nii part plg kiteorg suke..Zaidi nk berenti merokok!! Leh caya ke??
------------------------------->

Ini antara sebahagian visi org la..visi aku plak hihi.....'10 by 10' which means 10K by 10(October)..terpaksa woo...kena get ready for my 'majlis' as promised with my mom...BTW..duit bonus dah transfer pon ke dia utk simpan dlm TH.
Moral: Hidup mesti ada matlamat hidup!!

2.Sesi Aku Berjaya Kerana... - Sebelum training ini, Ms Jam dah pesan to bring something value..or appreciation received atas kejayaan yang pernah diperoleh sblm ini. Aku tak tau nk bwk ape since all sijil tinggal kat opis. Seb baik mlm jomat tu aku terpandang beg ISO aku ni..ada la gak..tp pepandai la aku goreng apa yang patut...wakakaka...
Moral: To develop kekuatan dan keyakinan diri!!

3. Sesi: To develop 4 triangles by using 6 pieces of sticks --- hahaha ni aku berjaya dulu dpt....!! dpt pujian dr Ms Jam..FF sibuk nak tiru aku...hahahaha

It was a great training..small group is better so that participants get the chance to show the true him/her..trainer pon dpt kenal more...at last penuh gak jam training aku...achieve KPI aku..hihi...next week ada 2 hari lagi training...terlebih2 sudah jam training aku...

adiosssssss.............

0 comments: