Asal hujung minggu je...aktiviti aku tak lain x bukan hanya akan tido n ngadap laptop je..(selain dari makan)...tapi hari ni aku rasa sedikit segar sbb hari ni ada juga aktiviti yang aku buat...
7.30-8.45am - walk..jog and join senamrobik di tasik permaisuri cheras.
So...dikala aku menulis blog thru galaxy aku ni(sementara tunggu rambut di-stim)...aku dah terpikir2 apa yang aku perlu buat n masih belum buat dalam masa terdekat n akan datang. Its time for aku baiki hidup aku je arah kehidupan yang sihat n bererti. And its time untuk mula mementingkan diri aku sendiri terlebih dahulu.
Selama ini aku rasa hanya asyik 'kisah' hati orang..'caring' kat org..tp at the end takde sapa yang nk caring kat aku(kecuali family and closest fren). Paling sedih org tu tak igtkan aku pun..although 24 hours had passed by...so ape lagi...its time to move on..to be a better person..hv to heart myself first...
So..plan for today after hair treatment:
1. Kemas bilik and rumah. Buang apa yang tak patut. Mana yang tak guna n boleh guna oleh family aku...have to pack and terus masuk bonet keta aku. Senang!
2. Bowling - ingat nk hang out ptg sat gi..utk kuatkan tulang tgn aku ni..cheh wah..hopefully kejadian 11 thn dulu x berulang lagi.
3. SUMO - abiskan baca copy yg diberi oleh aisah 50 sen ni...its time for SHUT UP AND MOVE ON.
4. Hardisk cleaning and re-organize - bnyk movie..pics dlm internal lappy and external perlu organize and decide blk utk keep or just get rid je.
Plan akan datang pulak:-
5. Tukar tayar n bateri kereta - after raya cina.next year
6. Back to gym - after abis koir
7. Beli kasut sukan - dpt gaji bulan 12
8. Beli hadiah baby for linda and kak mary - dpt gaji bln 12..
9. Gi kursus kawen - sblm 2011 mula
10. Book andaman & fotografi - Dec 2010
11. Beli carpet - Feb 2011
12. Cari pakej honeymoon - Dec 2010
13. Buat re-bonding - Mid Mac 2011
14. Buat scaling gigi - Mid Mac 2011
15. Organize financial & planning for 2011 - Dec 2010
16. beli diary 2011
17. Start saving for UMRAH
18. Azam baru pas bis my 'bulan mengambang' and keep continue for 2011 onwards...JANGAN TINGGAL SOLAT 5 WAKTU -- selama ni asal weekend je, Subuh confirm akan terabai termasuk Isyak(sbb tido awal)...
19. Most important thing ------ DON'T EVER MAKE EXCUSES before start any move!!
Published with Blogger-droid v1.6.5







1 comments:
Kak Mary nnt kita tuntut same2 ye lps empunye blog selamat berstatus Puan..hehe =)
Post a Comment