Saturday, May 21, 2011

Langkawi Trip - 2nd Day,14 Mei 2011

Aktiviti hari kedua ini adalah melawat Pulau² Indah di Pulau Lagenda ini. Ini namanya Island Hopping arr...Kami pergi ke Pulau Dayang Bunting, Eagle Feeding kat Pulau Singa Besar dan seterusnya ke Pulau Beras Basah. Kami bergerak kira-kira pukul 9 pagi menghala ke Awana Porto Malai. Sini dah ada pakej2 nye and bayaran pon quite oklah....Kami habiskan masa disini lebih kurang setenga hari. Dalam pukul 1 lebih kami sampai ke jeti and terus ahead ke Pantai Chenang untuk lunch..then balik hotel terus rehat. Malangnya rehat tak cukup sbb aircon tak fungsi. Aku mmg hangin giler..dah wat report pon service lambat. Last2 suh tukar bilik sbb bilik tu mmg aircon suam2 kuku. Merasa la dapat bilik ngadap pool...sedap ler cuci mata tgk minah2 salleh berjemurr.. After 4 pm, kami bertolak ke Pekan Kuah untuk jalan2 ke Dataran Helang & Taman Lagenda. Amik2 gambar lepas tu terus gi shopping choc, t-shirt, kain batik and of cos rokok di area Bandar Kuah tu. Kebetulan, hari Sabtu ada pasar malam kat Pekan Kuah ni..so apa lagi, pergi je la tgk apa yg ada..sekali terjumpa lak org JPSM ngn wife dia..terkejot aku..hehehe..rupenya diorang pon honeymoon kat sini.



Tunggu giliran naik bot


Pemandangan di tepi pantai Awana Porto Malai



naik sudah..



Bentuk badan dayang yg ngandung...



Anak & Ibu...


Berlatarbelakangkan Tasik Dayang Bunting



Main kayuh2 bot keliling tasik dayang bunting, RM20 per pax


@ Pulau Beras Basah



Bagi makan helang..


Di Dataran Helang

Shopping coklat kat Hj Ismail Group..

Di Taman Lagenda

Kat Dataran Helang lg..


nittrell: Citer seterusnya..sambung later....takde masa kawe nak ngarang...huhu





0 comments: