Monday, October 24, 2011

My Baby is Gone. :(


Cam lama rasanya tak update blog..nak wat cam mana bila malas melanda bnyk sgt. Well, aku masih di hari-4 berpantang selepas keguguran pada hari Jumaat, 21 Okt 2011 after disahkan mengandung 6 weeks. Sedih....sapalah yang tak sedih..after tunggu dekat 7 bulan. Aku dapat rasa keseronokan and ke-excitedan mengandung untuk 3-4 hari je. Bila period aku lmbt seminggu, aku checked sendiri guna clear blue on Sunday, 16 Okt and confirm positif. And keesokannya aku jumpe doc panel aku and she confirmed it too. Sekali on khamis pagi, tetibe ada sikit bleeding and makin banyak through out the day. And mlm jumaat tu, darah ketul2 dah kuar and looked scary jgkla sbb ni 1st time aku hadap. Aku kejut hubby and dia pon tak tercakap apa..mmg dah takde rezeki. Memula aku tak berapa nk emo..but lama2 meraung jgk lah..dia cuba tenangkan aku and cuba take it positively..tapi perasaan aku time tu tak tau la nak ckp... Lebih kepada 'tak guna betul aku!!', 'why tak jaga betul2', 'sian baby aku...betapa deritanye dia..' more kepada salah aku sendiri..kecewakan ramai org yg menanti..mmg aku blame diri aku sendiri masa tu!! Pepagi buta aku msg semua org..what i'm looking for is to get as many support as i can..utk coolkan hati aku yang dah tak menentu tu..luckily, ciki balas pepagi buta tu and gave her advice buat aku lagi meraung time tu..ada benar jgk ckp die..hubby suh sambung tdo and stop sms-ing..tapi camne aku nak wat..aku tak boleh act macam nothing happen..luckily his hug wat aku sedikit tenang and tertdo dlm kesedihan...pagi tu kami pergi ke panel aku di Poliklinik Al-Haj untuk dpt surat refer pakar aku di Annur Specialist, Bangi. Kak Zura, Ciki and Wiwi banyak tolong aku dari segi advice and wiwi uruskan GL aku kat HR. Bila dpt jumpe Doc Fatimah again..dia pon ckp mmg takde rezeki, dia scan aku and tgk mmg tak nmpk ape pon deep inside me. Dia advise supaya darah keluar sendiri and try to avoid wat DNC yang mmg ditakuti tu...kalau kena wat tu mmg kena tahan wad. Dia bg aku ubat and suh jumpe dia semula on 27 Oct untuk check-up and confirmkan whether aku betul2 need to go thru DNC process or not. Aku search jgk kat internet..and ikutkan jika kandungan bawah 10 minggu, mmg kalau boleh doc akan elakkan wat DNC and let the darah go out naturally..hopefully everything goes well the day after tomorrow..and i really hope tak perlu lalu proses tu..and dia boleh benarkan aku untuk trip Korea next week. I really really need a vacation!!! Apart from this, thanks to MIL sebab jaga aku gila2 time pantang ni..buat air kunyit la..lunch..dinner semua sebijik cam kat spital..to my parents yang dtg jauh dari kampung smlm..to kak zura sbb kasi pinjam tungku elektrik..ciki and wiwi for giving me supports...and of cos yg plg penting to my cayang bebeh sbb jaga i mcm tuan puteri..semua mintak and order dapat..wat keje2 umah...i'm very proud of u syg..!

0 comments: