Kejap
je dah msk tahun baru..makin meningkat usia aku jgk...tua dah
rupenye...hopefully sentiasa sedar diri aku ni...hehe. Adakah azam 2012 aku
tercapai? eh ada ke azam..?aku pon tak igt azam aku pe..asyik berubah2
je...impian aku ada la? impian and azam sama ke? arghhh...lantakla ape
tafsirannye..yg penting aku ada mende yg aku nak..ada yg dah dpt..ada yg in
progress..and ada yg tak terpikir 'nak' pon dpt jgk..apa2 pon syukur
alhamdulliah..tuhan permudahkan rezeki aku tahun 2012 ni...antaranya:--
1. Baby -
Achieved in Nov 2012!
Aku target nk baby..at least sorang pon jadilah before aku reach umur aku 30
thn. Yelah..takmo lah dah tua baru nk merasa. So, by the time reach befday aku bulan 6 2012, alhamdulilah
masa tu aku dah preggy 4 bulan sudah...and the fact masa tu aku kat Sandakan, Sabah meraikan
perkahwinan abg sulung aku..Syukur lagi bile dikurniakan bkn 1 tp 2
baby terus..leh tutup kilang jap..hehehe.
2. Kereta
Baru - Achieved in Mac 2012!
Ni mmg tak masuk plan. Asalnya nak let go keta suria yg bpk aku pki. Suria
ni maintenance tinggi gak..auto..tak pick up sgt..so takut harga jatuh
lg..baik jual. So memandangkan keta ni atas nama aku, aku la yg uruskan nk trade in tu. Bpk aku tak kisah keta apa asalkan manual. So, memandangkan nk dlm budget tertentu..(monthly payment nk below 500), so aku make a deal ngn mak n
abah, saga aku pas kat diorang and aku beli la keta baru..huhuhu.
3.
Rumah - in Progress!
Yg ni pulak..igt impian je..sekali dah proceed pon.
Yelah..hutang pon bnyk..tak sangka lepas lak loan. Downpayment..snp..loan approval semua dah setel..tunggu bank call inform
bile kene byr je la...insyallah rumah baru tu siap by end of 2013 or early 2014..more updates lepas ni
bile dah dpt kunci la...hehehe...
So..tahun ni ape pulak ek? Selain dr perbaiki diri jadi lebih baik dr
seblumnya..target aku nk mula menyimpan..stop travelling skjp..utk keluarga,
babies makin membesar n of cos utk get ready bila umah baru dah leh
masuk...bnyk tu nk pki duit...tak sabarnye dok umah baru...time tu baru rasa
80%complete rasa diri ini jd isteri n ibu..ye la..ada ruang sendiri..ada dapur
sndiri...leh decorate ikut citarasa sendiri..best best..tak sabar sgt dah ni.....Ya
Allah permudahkanlah semuanya tahun 2013 ini..amin....






0 comments:
Post a Comment