Monday, December 31, 2012

Welcome 2013!!! Gudbye 2012!!!



Kejap je dah msk tahun baru..makin meningkat usia aku jgk...tua dah rupenye...hopefully sentiasa sedar diri aku ni...hehe. Adakah azam 2012 aku tercapai? eh ada ke azam..?aku pon tak igt azam aku pe..asyik berubah2 je...impian aku ada la? impian and azam sama ke? arghhh...lantakla ape tafsirannye..yg penting aku ada mende yg aku nak..ada yg dah dpt..ada yg in progress..and ada yg tak terpikir 'nak' pon dpt jgk..apa2 pon syukur alhamdulliah..tuhan permudahkan rezeki aku tahun 2012 ni...antaranya:--


1. Baby - Achieved in Nov 2012!
Aku target nk baby..at least sorang pon jadilah before aku reach umur aku 30 thn. Yelah..takmo lah dah tua baru nk merasa. So, by the time reach befday aku bulan 6 2012, alhamdulilah masa tu aku dah preggy 4 bulan sudah...and the fact masa tu aku kat Sandakan, Sabah meraikan perkahwinan abg sulung aku..Syukur lagi bile dikurniakan bkn 1 tp 2 baby terus..leh tutup kilang jap..hehehe.


2. Kereta Baru - Achieved in Mac 2012!
Ni mmg tak masuk plan. Asalnya nak let go keta suria yg bpk aku pki. Suria ni maintenance tinggi gak..auto..tak pick up sgt..so takut harga jatuh lg..baik jual. So memandangkan keta ni atas nama aku, aku la yg uruskan nk trade in tu. Bpk aku tak kisah keta apa asalkan manual. So, memandangkan nk dlm budget tertentu..(monthly payment nk below 500), so aku make a deal ngn mak n abah, saga aku pas kat diorang and aku beli la keta baru..huhuhu.

3. Rumah - in Progress!
Yg ni pulak..igt impian je..sekali dah proceed pon. Yelah..hutang pon bnyk..tak sangka lepas lak loan. Downpayment..snp..loan approval semua dah setel..tunggu bank call inform bile kene byr je la...insyallah rumah baru tu siap by end of 2013 or early 2014..more updates lepas ni bile dah dpt kunci la...hehehe...

So..tahun ni ape pulak ek? Selain dr perbaiki diri jadi lebih baik dr seblumnya..target aku nk mula menyimpan..stop travelling skjp..utk keluarga, babies makin membesar n of cos utk get ready bila umah baru dah leh masuk...bnyk tu nk pki duit...tak sabarnye dok umah baru...time tu baru rasa 80%complete rasa diri ini jd isteri n ibu..ye la..ada ruang sendiri..ada dapur sndiri...leh decorate ikut citarasa sendiri..best best..tak sabar sgt dah ni.....Ya Allah permudahkanlah semuanya tahun 2013 ini..amin....


0 comments: